Menu
Home
Samenwerken
DMAcadamy
Contact
Test: Hoe sterk is jouw onderneming
Een ambitieuze ondernemer is uit op een groeiend bedrijf, maar om dat te kunnen waarmaken is het noodzakelijk om aan een aantal voorwaarden te voldoen. Ben jij klaar voor een groeispurt, met andere woorden, voldoet jouw onderneming aan deze voorwaarden? Je bent hier maar beter 100% zeker van voor je het gaspedaal in gaat duwen. Als er nog zwakke punten zijn dan ontdek je die in deze korte test van slechts 15 vragen.
Stap 1 van 16
6%
1. Zijn de missie en visie van jouw onderneming gedefinieerd?
*
Ja - en onze werknemers kennen ze ook
Neen - is dat belangrijk dan?
Bwa - ik denk dat iedereen binnen de onderneming op dezelfde golflengte zit..
2. Zijn de waarden van jouw onderneming gekend?
*
Ja - zo kunnen we werken met klanten en medewerkers die bij ons passen.
Neen - dat kan me echt niet helpen, denk ik.
Bwa - is een buikgevoel volgen dan niet oké?
3. Heeft jouw onderneming een sterke visuele identiteit?
*
Wij bedoelen eigenlijk of je vindt dat je bedrijf herkenbaar is, op een consequente manier communiceert, of je een correcte en passende huisstijl hebt,...
Ja - hier hechten we echt belang aan en wordt in geïnvesteerd en dat werpt vruchten af.
Neen - Ik heb al werk genoeg en zou ook niet weten waar te beginnen.
Bwa - ik heb een logo en ik vind dat mooi
4. Jouw service of product moeten passen bij jouw doelgroep(en), is dat het geval?
*
Wij weten zeer goed wie onze klanten zijn en kennen het DNA, hier wijken we niet van af. Als een potentiële klant hier niet in past dan zeggen we 'neen' tegen een samenwerking.
We communiceren wel naar een bepaalde doelgroep(en) maar zeggen eigenlijk nooit 'neen' tegen andere klanten. Ook al passen ze niet bij ons profiel.
Kiezen, ik werk voor iedereen! Doelgroepen, dat heb ik nooit begrepen.
5. Wat zeggen mensen over jouw onderneming als je niet in de buurt bent? Met andere woorden ben jij je bewust van het imago van jouw onderneming?
*
Ik bevraag klanten wel over de samenwerking maar ik kan de resultaten niet goed plaatsen en verwerken.
Na elke samenwerking vraag ik feedback en ga ik aan de slag met de minpunten die hieruit voortkomen.
Als het echt slecht zou zijn dan zou ik het toch wel weten en horen zeker.
6. Meten is weten, ken jij de cijfers van jouw onderneming?
*
Ik weet perfect wat er binnen mijn onderneming gebeurt
Ik bekijk deze af en toe weleens maar toegegeven, ik heb het veel te druk met andere zaken.
Waarom zou ik me met getalletjes bezighouden als ik zoveel ander werk te doen heb.
7. Als je cijfers hebt, analyseer je deze dan ook op regelmatige basis?
*
Dat doen we zeker wel op periodieke basis.
Zelden of nooit, als er eens tijd over blijft.
Zeg nooit nooit he maar eigenlijk nooit.
8. Heb jij een (uitgewerkte) strategie voor jouw onderneming?
*
Waar ik binnen 5 of 10 jaar sta dat heb ik voor ogen, hier werk ik naartoe.
Volgend jaar kan ik wel inschatten maar wat daarna komt, dat zie ik wel weer.
Strategie? Ik doe wat ik denk dat ik moet doen.
9. Doe je acties om je sales te boosten?
*
We bieden pakketten aan om onze producten/diensten gebundeld en voor interessante prijzen aan te kunnen bieden.
Onze sales afdeling is daar op continue basis mee bezig. Dit stimuleren we met bonussen.
Sales boosten is niet aan mij besteedt
10. Welk product/dienst is de grootste bijdrager tot jouw bedrijfsresultaat?
*
Dat weet ik door te kijken naar welk product/dienst het meest verkoopt.
Ik zou dat kunnen weten maar steek mijn tijd daar niet in.
Het aantal verkochte producten/diensten kijk ik niet, wel naar welk product/dienst me het meeste winst geeft en daar zet ik extra op in.
11. Vind je van jezelf dat je een actief marketingbeleid hebt?
*
Onze contentkalender wordt perfect opgevolgd en nagenoeg alle deadlines worden gehaald.
Een planning hebben we niet maar we werken wel ad hoc dus we zetten wel in op marketing. Af en toe steken we er echt tijd en geld in.
Marketing, alsof dat mijn onderneming kan helpen.
12. Maak je een vooraf afgelijnd budget vrij voor marketing?
*
Ja - we houden ons hieraan en dat lukt wonderwel door onze goede planning.
Een budget, wij kijken naar opportuniteiten en geven dan vol gas.
Ik besef dat marketing belangrijk is maar kan er geen geld aan geven.
13. Doe je jouw marketing zelf of besteed je die (deels) uit?
*
De dingen die we niet zelf kunnen besteden we consequent uit aan experts.
Marketing doen we zelf wel eventjes.
Zowel de on- als offline marketing wordt uitbesteedt aan externe partijen die de nodige kennis hebben.
14. Hoe zorg jij voor een constante aanvoer van klanten?
*
Meerdere antwoorden mogelijk
Mond-aan-mond
Kranten/advertenties in print
Beurzen
Mailings
Website
Google Ads
Sponsoring/reclame
Social Media
Hoe mijn klanten bij mij komen weet ik niet
15. Brengt jouw marketing ook effectief iets op voor jouw onderneming?
*
Ik weet niet waar mijn klanten vandaan komen dus ik weet ook niet hoe succesvol mijn klantenwerving is.
Ik geef veel uit voor een kleine return maar heb echt wel nieuwe klanten nodig. Hoe ik dat moet doen is me een raadsel.
Wij weten van waar onze klanten komen en meten bij elke actie naar de resultaten. Zo zetten we gericht in op de voor ons nuttige platformen.
Naam
*
Voornaam
Achternaam
E-mailadres
*
Bedrijfsnaam
*
Toestemming
*
Ik ga akkoord met de verwerking van mijn gegevens volgens het privacybeleid.
Dit iframe bevat de vereiste logica om Ajax aangedreven Gravity Forms te verwerken.
We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat je hiermee instemt.
Ok
Nee